2015, hello *insert Hangover Part 2 Samir's voice*!

januari 12, 2015

GOTT NYTT ÅR!

Helt sjukt att 2014 är över, haha.
Det var ett väldigt, väldigt bra år enligt mig. Anledningen är nog att jag gjorde så mycket, det har gått väldigt mycket upp och ner, många förändringar med mera...
Vi får inte heller glömma alla människor jag har träffat och umgåtts med! Jag är så otroligt tacksam över alla mina vänner, tack för allt!!

Jag vill göra en slags 2014 recap med händelser från varje månad, men det skulle nog bli alldeles för långt och jag har dessutom 50% av årets bilder i min gamla dator, så jag snor en lista från Kenza(som har snott den från Tyra?) istället. HEHE. Får väl senare slänga upp "throwback"-inlägg med random minnen när jag känner för det. :D

Beskriv året med tre ord.Händelserikt, spännande, ASROLIGT!
Bästa köpet?
Jag har gjort många bra köp, men förmodligen var det bästa flygbiljetten till Korea (samt kursavgifter med mera, det vill säga hela Korea-paketet lmao)!
Seoul ♥︎
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Shiet, sjukt många?!?! Får se om jag kan rabbla upp alla... The Chainsmokers- och Kygo-remixer (för att det var precis innan årskiftet 2013/2014 som jag började lyssna riktigt mycket på dem), hela 2NE1's CRUSH-album, Happy av Pharrell (kom igen, vem gillar inte den?), Loyal av Chris Brown, Latch av Disclosure, Dirty Vibe av Skrillex (CL och GD, WOHO!), Revolution av Diplo, Bad av David Guetta (för att den spelades exakt överallt...), Summer av Calvin Harris (VM-låt och spelades också överallt omg), Leave the World Behind med Swedish House Mafia (för att min klass sprang ut med den på studenten), Problem av Ariana Grande (spelades överallt), Mamacita av SuJu (duh?), Taemins soloalbum, Some av Junggigo och Soyu (the K-pop song of 2014? Haha), Bounce av Bobby (upptäckte Bobby just på grund av denna låt), Born Hater och Happen Ending av Epik High (hela albumet är ett av de bästa från 2014 tbh), At Gwanghwamun av Kyuhyun (min favoritartist som jag gillar mer och mer hela tiden), GOOD BOY av GD&TAEYANG (behöver jag ens säga varför?)... Väldigt många och det finns fler...
광화문에서.

Vem har du umgåtts med mest?Mina närmsta vänner! Här i Korea mest Kerraaaan, haha!

Har du haft ett förhållande under 2014?Japp.
Vart reste du under 2014?Vid årsskiftet 2013/2014 var jag i Australien, den 1:a januari åkte jag till Nya Zeeland i en vecka och sedan tillbaka till Australien. I somras blev det en roadtrip runt hela Island. Korea-äventyret började i september. ^^
Underbara Sydney!
Isiga landet med underbar natur!
Vad var din största tabbe 2014?
Definitivt att jag klippte håret. Jag brukar inte bry mig om sådant, men nu alltså... A l d r i g  m e r...!!

Hair, I miss you... T_T
Vilka ser du som de största händelserna under året?
Bungy jump, studenten, Korea, diverse möjligheter och väldigt många stora förändringar i mitt liv??
Can you tell I was happy? Lmao

Har du blivit bättre på något?Bättre på att vara självständig eftersom jag flyttade ut för första gången?? Blivit mer säker på flera olika fronter???
Vad var extra dåligt med året?Håret (haha), att jag blev klar med grundutbildningen (vill stanna i grundskolan eller gymnasiet för evigt) och en grej som hände mig i början av året. 
Vad var extra bra?Att jag växte väldigt mycket som person och att jag fick så mycket stöd från vänner och familj! Studentskivan och studenten älskade jag med (samtidigt som jag inte ville gå ut gymnasiet, haha)... Just det, Kyuhyuns minikonsert var också väldigt bra... :D
2:15 - The moment när jag försökte vinka men gjorde fullständigt bort mig istället och han garvade och vinkade tillbaka... HAHAHAHA... (Yes, fangirl kinda' moment...)

Lärde du känna några nya människor?
Många, men flest i Korea!
MT!
En yolo-dag då vi fullständigt sket i att vi skulle ha prov dagen efter... :'D
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?Hoppade bungy jump, gick ut gymnasiet (hahaha), åkte till nya länder, flyttade till Korea, kapade av nästan 40 cm av mitt hår osv osv...
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla härliga människor, bungy jump, resor, mat.... You name it!
Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Är inte direkt heltidsanställd...
Största framgång på det privata planet?
Jag har blivit ännu mer självsäker?
Vem saknade du?
Alla härliga människor som jag inte kan se varje dag...
Missing these poopieloopies.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Ta tag i träningen igen (Korea har förstört det, hahaha), göra MER och en massa som jag inte kommer på just nu!
Tror du 2015 kommer bli lika bra?
Om jag ska vara ärlig - jag har ingen aning. Jag är rädd men samtidigt redo för vad 2015 har att erbjuda. :D
Vad kommer du sakna från 2014?
Människor som jag gärna hade velat lärt känna mer, gymnasietiden, resorna och alla bra minnen och... mitt långa hår (tjatar hela tiden HAHA)....!
Studentskivan!
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på dagarna mer, pluggat mer, tränat mer... Ugh, massor. -___-
Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och äventyr, de saker jag alltid tycker är värda att spendera varenda krona på!
Adrenalinet...
Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Det jag vet for sure just nu: Osaka i slutet av januari, Kina och sedan tillbaka till Sverige i februari och mars, USA och Kina i sommar och förhoppningsvis en eller två resor till som inte är fastspikade än. 
Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Njut av varenda dag och glöm inte att ta hand om dig och de i din omgivning!

2015, HELLO!

You Might Also Like

1 comments

  1. men vad synd att du inte gillade håret, jag tyckte du var väldigt söt i det! :D

    SvaraRadera

Popular Posts

TWITTER

TUMBLR

Subscribe