September ☆

september 08, 2014

September = månaden jag åker till Korea! Det är tolv dagar kvar, hoho~

Jag har firat min födelsedag (3:e september) med vänner och MAT! Tack till alla som kom.♥︎

Nästan alla kineser. 🇨🇳
Idag är det Asiens Mid-Autumn Festival/Månfestival/中秋节/추석/vad man nu kallar det i olika länder. Kort sagt firar man "midhöst" (jämför med midsommar), då månen lyser som starkast (15:e dagen i åttonde månaden enligt månkalendern). Det är en av de största högtiderna så man brukar samla familjen och äta en massa god mat och månkakor! Såatteh, det blir samma sak för min familj~

Som skrivet, tolv dagar kvar tills jag åker. Måste ta vara på den sista tiden här så mycket som möjligt. ;) Det är också dags att inhandla de sista nödvändiga grejerna som ska med i packningen!

Hoppas att alla får ett roligt firande! ^^

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

TWITTER

TUMBLR

Subscribe