Första dagarna i Korea

september 25, 2014


Ochhhh här var det ju aktivt!... '. :)

Jag har nu varit i Korea i fem dagar. Det känns riktigt sjukt och jag har ännu inte fattat att jag faktiskt kommer bo här i ett halvår.

Seoul är hittills läskigt likt Beijing, Tianjin och Hong Kong, tycker jag. Atmosfären, lukten, miljön... De enda sakerna som är annorlunda är språket och människorna, haha. Jag känner mig hemma, med andra ord!

Än så länge har det mesta gått väldigt bra (älskar staden!). Jag flyttade in i mitt rum i förrgår (fick sedan byta till ett större, yay!), innan det sprang vi runt staden och turistade! Stressen var maximal dock och jag orkar inte skriva varför (lololol). Myggorna hatar(älskar?) mig och jag har även fått någon slags förkylning, by the way.

Språktestet hölls idag, de mest basic hushållsvarorna är inhandlade, kursen börjar på måndag... Jag ska bara återhämta mig nu, sedan är det dags att fortsätta utforska Seoul!

Kort sagt - jag är i Korea och jag mår jättebra! ^^

Lite bilder från kameran, jag suger på att fota dock, har filmat en hel del (som också suger) och ska försöka göra en vlog (som definitivt kommer suga HAHA) senare...
Första måltiden. #mmmm
Gyeongbukgong, Royal Palace. Jag är väldigt bra på att titta in i kameran, yes.

You Might Also Like

3 comments

  1. Hejsan! Jag tänkte bara att jag skulle fråga dig några saker jag hoppas du kan svara på när du kommit in lite mer i dina studier~
    1. Är det stor variation på personerna i klassen? (Som i är det många från världen över)
    2. Hur är studierna upplagda på Kyung Hee?
    3. Är det lätt att komma in i klassen och träffa vänner?
    3. Kommer du bo på campus under hela din skolgång i Korea?
    4. (Du kan skippa den här frågan om du vill då den gäller pengar och alla inte är bekväma med den) Tog du ett CSN studielån eller rekommenderar du att tjäna ihop pengarna själv innan man åker?
    5. Rekommenderar du skolan?

    Jag hoppas det är okej att jag frågar det här då jag planerar till att söka in nästa år men inte kan bestämma mig för om jag ska gå på Yonsei eller Kyung Hee. Sen så hoppas jag också att du kommer ha det awesome i Korea! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Absolut! Svarar på dem längre in i kursen ^^ Taaaack~

      Radera
  2. Åh ser trevligt ut. En massa mat haha. Blir så sugen på att äta då :p

    SvaraRadera

Popular Posts

TWITTER

TUMBLR

Subscribe