Roses

oktober 08, 2014



Jag har börjat förstå varför många inte orkar blogga när de reser, man är liksom för upptagen med att ha kul?? Well, det är så för mig i alla fall!


Det senaste inlägget kom upp den 25:e september, vilket var för 13 dagar sedan. Jag kan säga att på endast en vecka hade det hänt så himla mycket att jag själv knappt hängde med, hahaha.

Under dessa dagar har jag bland annat fått riktigt bra vänner/systrar (faktiskt någon timme efter inlägget innan, lmao) och varit på en så kallad 'MT' (field trip) i Gyeonggi-do med skolans globala campus utanför Seoul.
Det måste typ vara ödet att jag bara randomly hittade eventet på Facebook och anmälde mig och de andra. Vi förväntade oss ingenting, hade ingen aning om vad vi skulle ha med oss och vad vi skulle göra och så vidare, men vi hade så himla kul! Lätt en av de roligaste utflykterna jag har varit med om!

Jag och Kerstin fick även våra koreanska namn där när vi åt Korean BBQ och drack 소맥. Det gick till ungefär såhär...
D: Do you guys have Korean names?
Jag och Kerstin: No, we don't. Can you give us some tips?
D: Hmmm.... AAAH! 소주*pekar på Kerstin* and 맥주*pekar på mig*! You're 소맥!!

Vi: ...... Well... AWESOME!

Och ehh, what happens in Gyeonggi, stays in Gyeonggi... HAHAHA.

Vi spenderar en massa pengar varje dag, använder dem som rinnande vatten (vilket vi måste ändra på #brokestudentisbroke </3) och bara lever livet... Åker runt, impulsshoppar allt vi ser och bara äter och äter... Meneeehh, man lever ju bara en gång??
Igår åkte vi till nöjesparken Everland helt spontant efter skolan. Det tog hundra år och allt var ganska dyrt, men det var verkligen värt det, vi hade så kul!
Sedan har vi också haft utgångar, börjat på taekwondo som skolan erbjuder, haft en helgdag (en till imorgon då det är Hangul Day) osvosv...

Måste bara säga att det är sjukt kul att se förbipasserandes reaktioner när jag och mina kompisar pratar svenska med varandra, för alla här verkar tro att jag är korean och de ger sig inte när jag säger att jag inte är det... Well, jag kan lite mer koreanska nu, så snart blir det lättare att kommunicera med andra!

Det är som sagt Hangul Day imorgon. Jag, Kerstin och Vanja ska träffa en kompis som vi lärde känna på MT:n. De resterande dagarna av veckan kommer också gå till att träffa kompisar. Jag är minst sagt TAGGAD eftersom jag har saknat alla så mycket, även om det inte var  länge sedan. :)

Jag har inte orkat släpa runt på kameran här. så jag har bara tagit en massa mobilbilder. Tyvärr har jag problem med att överföra filer från mobilen till datorn, så jag slänger bara upp några Instagram-bilder nu...









Until next time - BYE!

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

TWITTER

TUMBLR

Subscribe