Snart-slut-på-2016-uppdatering

december 16, 2016

Flera gånger har jag påbörjat inlägg men inte kunnat skriva klart dem på grund av olika anledningar, mest för att jag inte vetat hur jag ska formulera mig och det är så fortfarande (suckzzzz). Jag vill dock börja blogga igen så jag får väl börja någonstans?

Jag är verkligen sjukt taggad för ett nytt år, 2016 har nästan tagit kol på mig.
Det började sådär, typ helt okej, men sedan gick det bara utför. Under hela hösten har jag knappt känt mig som mig själv. Det var inte förrän för någon månad sedan som jag fattade att jag varit utbränd och det har haft sjukt osköna konsekvenser. Jag som var taggad inför ett nytt läsår tappade motivationen redan första skolveckan, utöver det har jag bara varit allmänt nedstämd i princip hela tiden.

Resor och fina vänner var (och är) duh' salvation, som vanligt. Klassen var på studieresa i Venedig (mitt gäng valde att åka till Milano  efter) och jag och en vän bokade en sista-minuten-spontanresa till Mallorca när båda kände för en getaway (lmao). I slutet av månaden åker jag till Kina och jag längtar ihjäl(!!), för det blir inte att bara besöka hemstaden utan en hel vecka kommer att spenderas i Hainan som också kallas "Kinas Hawaii"! Perfekta sättet att avsluta samt påbörja ett år!

Ikväll är det julfest på skolans kårhus och jag är nervös men sjukt taggad då jag ska spela! Efter den kommer jag att bara ta det lugnt hemma, fixa grejer och skriva klart en hemtenta tills jag åker iväg.


Klassen var på studieresa i Venedig för två månader sedan och jag g och några åkte sedan till Milano. Bilden är på mig som pose:ar nöjt vid Fondazione Pradas ursnygga fasad.



You Might Also Like

0 comments

TWITTER

TUMBLR

Subscribe