It is getting cold☃

oktober 16, 2014

Ända fram tills förra veckan så har det varit runt 25 grader varje dag här i Seoul, men nu börjar det bli kyligt (även om det är relativt varmt på dagen) *brrr*. Det går inte längre att klä sig i skjorta utomhus, utan en tjock tröja eller kofta och jacka är ett måste. ㅠㅠ

Annars är allt väldigt bra, som vanligt! Jag har midterms om exakt två veckor, men det är okej eftersom jag känner mig rätt så säker på allt vi har gått igenom hittills.
Idag var det "utvecklingssamtal" vilket gick jättebra! Jag känner att jag verkligen har haft tur med mina två lärare, båda är så pedagogiska och humoristiska *heart sign*. ^^

Taekwondo-klasserna har nu börjat "på riktigt" (äntligen!!). Vi har fått våra dräkter (med skolans logga, namn och maskoten som är lejon, skitsnygga!!) och lärt oss lite grundtekniker. Skönt med lite träning, vi bara äter och äter varje dag annars, haha.

En liten bildbomd som summerar senaste veckan något...







Craycray och rolig utgång, haha!


Palla couple clothing, vi kör på SAMURAI PANDA CREW clothing! (Köpte likadana tröjor med de andra på Hangul Day)

Träffade några tjejkompisar från MT:n och åt jättegod 샤브샤브! ♥︎


#여자힘!
"Rice/honey" candy!
Åt jättegoda 팥빙수 senare. Mmmmm!


♥︎♥︎♥︎
Träffade Amanda (efter att ha snackat med henne över Internet ganska länge, äntligen!!), Frida och Louise och fikade på EatYourKimchi's You Are Here Café!
Moi och Kerstin idag efter taekwondon, lmaoooo

Alltså, bloggens startsida ser så sjukt tråkig ut eftersom jag aldrig uppdaterar... Skärpning!! Aja, see ya' next time.





You Might Also Like

3 comments

  1. Hoppas du kan uppdatera lite mer om du har tid, det är kul att läsa dina inlägg ^^

    SvaraRadera
  2. Blir så avundsjuk! Jag har velat åka och studera i Seoul nu ganska länge men jag har varit lite smårädd eftersom jag inte har någon vän som vill studera där vilket betyder att jag skulle behöva åka själv, och det kan man ju minst sagt säga är läskigt :c

    SvaraRadera

Popular Posts

TWITTER

TUMBLR

Subscribe