MERRY CHRISTMAS

december 24, 2016

Under de senaste dagarna har jag lyckats bli förkyld och därmed halkat efter i allt jag skulle ha behövt göra, perfekt timing... Nu mår jag mycket bättre dock! 

Det slog mig idag att jag inte har firat jul hemma sedan 2012, heeelt sjukt?! År 2013 firades den i Sydney, 2014 i Korea och 2015 i Kina, hahaha... Det känns ändå inte alls länge sedan sist, men det ska bli kul (även om vi inte alls firar den hardcore-traditionellt)!

Idag har vi handlat all "jul"mat, bland annat en Peking-anka (such Chinese lmao, måste också tillägga att vi åt nudlar till frukost) och massor av annat kinesiskt. Först var jag orolig över att vi inte skulle orka äta upp allt innan vi åker, men sen kom jag på att jag är med ju! 😂

Nu är det dags för mig att lämna ifrån mig datorn och bidra till "jul"maten (ska laga ångkokt fisk med chili, "剁椒鱼")...
Jag hoppas att alla får en helt underbar jul/firande/ledighet med sina nära och kära! GOD JUL!

Köpte idag en megastor Toffifee som jag inte har haft på typ 14 år så är ÖVERLYCKLIGGGG

You Might Also Like

0 comments

TWITTER

TUMBLR

Subscribe